Thursday, May 20, 2010

测验

Tracy问我,为什么我的瑜伽老师喜欢和我们讲故事,哈哈。。。 我也不会回答她,但是如果不是她那么热忱得和我们分享她的心灵学,我可不会受益呢。。
那天的瑜伽课她问了我们一个心里测验。有一天晚上,你驾车经过一个车站,看见3个人在等车。1个是病危的老太婆,1个是医生,另一个是你的梦中情人,你会载哪一个呢?
我想也不用想,当然是载老太婆啦。我在想,如果我还没结婚,我也是会载老太婆,因为生命诚可贵嘛。瑜伽老师然后给我们这心理测验的答案。最两全齐美的方法是,把车借给医生,让他载老太婆去医院,然后自己就留下来和梦中情人相聚。。
我们的一生做许多事,甚至99%的事都是为了别人,为家人,为朋友,为亲人。。。努力赚钱为了家人的将来,煮顿美味的佳肴为了家人,赴汤蹈火为了兄弟。。。但为了自己呢,又做了什么?人要懂得爱自己才更会爱别人。为自己做些事吧。

**********

My yoga teacher gave us a test. One day you pass by a bus stand, and there are 3 people waiting for bus, and you could take one, who would you send? A Doctor, a very sick old lady, and your dream lover.

Immediately I choose to send the sick lady. If I m not married, I will still have the same answer. Teacher gives us the answer. The right answer should be: Borrow your car to the Doctor, so that he could send the sick old lady to hospital, and you stay behind with the dream lover.

Many things we do are for somebody. Cook a delicious meal for our family, save up what we earn for our kids, extra money put aside for parents or siblings.. Have we ever thought of ourselves? What did we do for ourselves? Love yourself so that you can love others. Love yourself more from today!

No comments:

Post a Comment